søndag 26. mai 2013

Torsk på grønnsakseng

En god og smakfull rett på en fredag og start på helgen. Fisk er hovedingrediensen i dette huset. Det er nesten kun fisk på hverdager. Og når en bor en slik plass så kan en jo bare boltre seg i godsakene fra havet.
 
 
Til oss 2 personene
2-3 ss olje i bunnen av forma
600 gr frosne grønnsaker
ca 500-600 gr filèt av torsk
litt salt og pepper

Når vi har gjester så tar jeg litt rømme og har i godt med dill, heller det over fisken før jeg har den i ovnen (på bildet er det rømme på fisken). Men siden jeg ikke tåler melkeprodukter så tar jeg soyarømme og blander med dill, jeg bruker ganske mye. Så har jeg i litt ingefær også, for den tar smaken av rømmen. Soyarømmen har jeg på i etterkant.

Ha oljen i bunnen, legg grønnsakene oppå, og fisken på toppen. Bland sausen og smør den utover fisken (eller ha den på i etterkant). Sett det i forvarm ovn på 200 gr i ca 40 min.

Vel bekomne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar