tirsdag 28. mai 2013

Sukkerbrød (muffins)

 
Kake for de som har cøliaki
 
(Parentes er stor kakeform)
4 (6) egg
120 (180) gr sukker
120 (180) gr Semper mix
1 (2) ts bakepulver

Pisk eggene og tilsett sukker, pisk godt etterpå. Ha i litt av mixen av gangen og pisk godt. Stekes ved 180 gr i 35 min. Kan brukes som muffins/ små bløtekaker. Stekes ved 180 grader i ca 13 min (store muffinsformer). Kan lages som sjokoladekake, ha i litt kakao og ha i sjokoladefyll inni og oppå.

Muffins av bløtekake oppskriften.
 
Nederste laget er dynket med appelsin juice.
 
Resten av kaken ferdig dynket.
 
Første laget med krem blandet med bringebærsyltetøy og nøtter er på plass.
 
Andre kakedel på plass.
 
Andre lag med krem på plass.
 
Toppen på plass.
 
Marsipan lokket på plass etter første forsøk, dette bruker jeg ikke på min kake for jeg tåler hverken egg, sukker eller madler.
 
Resultatet. Gleder meg til å lære å pynte kaker....
For der er jeg lite dyktig.


3 kommentarer: