mandag 27. mai 2013

Laksepakke

(Bilde kommer)
Dette er en superpopulær rett her i huset. Den kan lages både i ovnen og på grillen.
 
Men like før jul i 2012 så begynte jeg å få vondt i magen når jeg spiste laks, det viste seg at jeg tåler oppdrettslaks dårlig. Har også prøvd meg på ørret og det samme skjer der. Så det har jeg måtte kutte ut. Aner ikke hva det er i den fisken som gjør meg dårlig, men vondt i magen i 3 døgn kan jeg stå over.
 
Men lar oppskriften være for det hender jeg får tak i vildfisk.


Ta en bit med aluminiumsfolie og smør det inn med litt olje på midten.
 
To stykker med laks (kjøper ferdig filèt, 4 stk i en pakke).
 
Frosne grønnsaker, jeg bruker amerikansk blanding eller blomkålblanding (valgfritt).
 
Skrell 2-3 mellomstore poteter pr porsjon og del de opp i biter. Legg de sammen med de andre ingrediensene.
 
Ha på litt salt og pepper og pakk aluminiumsfolien sammen.
 
Legg den i forvarm ovn på 200 grader i ca 1 time eller grill den på hyllen, ikke nede på grillen i 30-45 min. Serveres med dressing eller en god saus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar