onsdag 29. mai 2013

Siws gulrotkake ble min glutenfrie..........

Testing, testing..... ble knallgod.... denne gulrotkaka.

Bilde glemte jeg her også.....

5 dl Lailasmel
6 dl sukker
8 egg
4 ts natron
4 ts kanel
2 ts salt
2 ts vaniljesukker
1 ts fiberhusk
1 ss POfiber
3 dl olje
Ca. 800 gr revne gulrøtter
Ca. 150 gr grovhakkede valnøtter

Pisk egg og sukker til eggedosis. Ha i alt det tørre. Rør forsiktig inn olje (blandet med fiberhusk og POfiber) og gulrøttene (for hånd), samt nøttene til slutt. Ha det i en smurt langpanne og stek i ca. 1 time ved 160-180 gr (180 ble for mye på min ovn), min ovn bruker jeg 160 gr og 1 time og 10 min.

Krem
1 pk soyaost
2 ts vaniljesukker
100 gr margarin (blå soft, melkefri)
250 gr melis

Smøret må være mykt. Pisk ost og smør godt sammen. Ha i vaniljesukker og melis. Pisk en god stund til blandingen ikke er ”våt” lengre, men hvit og lufting. Sett den kaldt. Gjerne i fryseboksen en halvtimes tid. Pisk den opp på nytt så den blir luftig, smør den på kaken. Del kaken i små biter, den er mektig. Egner seg godt til frysing.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar