onsdag 29. mai 2013

Min verdens beste...............

Eller som noen andre kommenterer at det er en kvæfjordkake, men sorry folkens den har vaniljekrem i seg. Min har kun vanlig krem og det skal den fortsatt ha så lenge jeg lager den. De andre versjonene syntes jeg ikke noe om, men det er min mening.

Glemmer jo å ta bilde når jeg baker den....

Og spiser kun en bitte, bitte liten bit da jeg heller tåler egg dårlig. Merkelig nok så tåler jeg eggene som en lokal produsent selger, enn de i butikken.
Bund
200 gr melkefri margarin
200 gr sukker/ steviosa (eget mål)
8 eggeplommer
6 ss soyamelk
4 dl lailasmel
3 ts bakepulver

Marengs
8 eggehviter
6 dl sukker
Hakkede mandler

2 stk 6-7 dl soyafløte (som kan piskes)

Dekk formen med bakepapir, smør og sukker røres hvit, ha i en eggeplomme av gangen. Visp deigen porøs. Ha i melken og tilsett mixen blandet med bakepulver.

Marengs:
Visp eggehvitene stive, tilsett sukker, fortsett å vispe et par minutter til. Strø over hakkede mandler.

Stekes ved 150 gr i ca. 45 min eller til marengsen har fått en gylden farge. Avkjøles noen min, deles i to. Ha på krem og legg den andre delen oppå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar