torsdag 7. mars 2013

Rundstykkene som jeg har forsket ut selv.

Ca. 20 stk rundstykker som er glutenfrie ble bakt i kveld, trodde ikke de skulle bli så gode:)
 
 
 
 
800 gr Semper
100 gr Teff Jyttemel (grønn)
2 toppede ts bakepulver
1 ts salt

½ ts ingefær
1 ½ ss knuste linfrø (helst knuste da kroppen ikke tar til seg næringen fra de hele)
2 eggerstatning
1 ss sukker/ honning
50 gr fersk gjær
2 ss fiberhusk
3 ss pofiber
1 liter vann (til gjær, fiberkusk og pofiber eser minst 5 min, helst 10)
0,4 liter vann

1/2 dl olje

Bland alt det våte. Når du har i pofiber og fiberhusk så rør raskt rundt for det sveller raskt. Ha i melet og la kjøkkenmaskin gå i MINST 5 min. Deigen er klissete, så jeg bruker en øse å har de over i muffinsformer. Så heves de i vel 30 min. Stekes i varmluftovn på 180 gr i ca. 28 min. (2 brett) 24 min med 1 brett. 

 
Bra med ingredienser når en skal bake glutenfritt......





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar